Följ mig på Instagram: @helenwil

tisdag, januari 28, 2014

Morgonträning

 Jag får ofta frågan om hur jag orkar träna så tidigt på morgnarna. Vi tränar nästan varje dag innan skola/jobb vilket innebär att klockan ringer vid fem halv sex tiden på morgonen. För något år sedan hade jag aldrig kunnat tänka mig att gå upp så tidigt för att träna, men nu har det blivit rutin. Känner mig trött och seg hela dagen om jag inte tränar på morgonen. Oftast åker även mannen min ner lite tidigare än mig. Och om han åker och tränar så kan ju inte jag vara sämre, då är det bara att pallra sig iväg!
För tillfället tränar jag oftast crossfit på morgonen och styrka på eftermiddagen. Jag har provat att göra tvärt om någon dag, men tycker inte det funkar lika bra.

Jag har funderat lite på varför. Jag tror att det är så att i gymmet vet jag vilka vikter jag brukar orka och vad jag ska prestera. På morgonen är kroppen lite för trött och låg på energi för att jag ska kunna lyfta så tungt som jag vill. Jag känner mig ganska orkeslös. Om jag däremot tränar styrka på eftermiddagen har jag hunnit fylla upp musklerna med energi under dagen och det känns som att jag prestera bättre.
När jag tränar crossfit har jag dock inga krav på mig. Jag ser det som en stor lekstuga där jag får aktivera kroppen och lära mig att hantera den på ett funktionellt sätt. Fokus ligger inte på att lyfta så tungt som möjlig varje pass. Då gör det inget om kroppen är lite trögstartad, jag känner mig nöjd med det jag presterat ändå.
Och det bästa av allt med morgonträning; Frukosten smakar ju så mycket bättre!!

Har du frågor om Farirings kosttillskott? Klicka här eller kontakta mig så hjälper jag dig!
 
Klicka här för att följa min träningsjournal på Kolozzeum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar