Följ mig på Instagram: @helenwil

måndag, november 05, 2012

Byter fokus

Måndag morgon. Ny vecka. Nya möjligheter! osv, klyschorna haglar!
Min vecka börjar med nya kurser. Denna gång är det signalbehandling och matematisk statistik som ska plöjas igenom. Känner mig inte vidare motiverad då jag satt och skrev tenta hela dagen igår. Hade helst av allt legat i sängen och sovit hela dagen idag!

Idag var det även tänkt att jag skulle strikta upp kosten och träningen igen.
Sedan SM har jag fokuserat på studierna och pluggat inför tentorna.
Jag har ätit lite mer fritt (bland annat frossat i frukt) och tränat i den mån jag har hunnit.
Har dock lyckats hålla vikten hyfsat nära tävlings vikten.

Nu när alla tentor är avklarade var tanken att jag skulle dra igång dieten igen. Men en envis förkylning har bitit sig fast. Men jag sköter kosten från och med idag och hoppas på att kroppen vill samarbeta med mig. ca 2 kg ska bort till den 1 december. Då ska jag vara med i Athletic Fitness på Decembercupen. Det ska bli kul att prova på en annan träningsform, men även svårt.
Hur jag tar mig i form vet jag. Men hur ska jag göra för att komma in i bra form och även kunna prestera styrke- och konditionsmässigt? Det blir en utmaning!
Men en rolig sådan!

1 kommentar:

  1. Ulrika Struve2012-11-06 15:56

    Hej Helen!

    Hoppas att allt är bra med dig!

    Jag och några kollegor på jobbet smygläser din blogg:)

    En kollega på Visma är eventuellt intresserad av att hyra ditt hus på Gamla Berget. Vill du fortfarande hyra ut huset och om du fortfarande vill hyra ut det kan du maila mig några bilder och info om hyra mm?

    /Ulrika Struve

    förnamn.efternamn@visma.com

    SvaraRadera