Följ mig på Instagram: @helenwil

torsdag, november 08, 2012

Sånadäringa supertusingar

Nya kurser är igång. Som vanligt är förvirringen total i början. Massor av formler och bokstäver som ska tolkas, sorteras och förstås. A, B, X, Y och några grekiska bokstäver ska översättas för att tillslut få fram ett tal. Inte det lättaste, men det brukar ju lossna efter ett tag!

Satt efter skolan idag och försökte räkna lite. Det gick inget vidare. Frågade Tobias om hjälp. Han kunde inte förklara. Så jag skällde ut honom. Inte så rättvist. Men jag blir så frustrerad när jag inte förstår. Vill bara kasta böckerna och göra nåt annat. Så jag tog mig en springtur istället.

Intervaller stod på schemat idag. Supertusingar bestämde jag mig för. De går ut på att man springer 4 intervaller på 20, 40, 60 och 80 sekunder med 30 sekunders vila mellan. På dessa fyra intervaller är målet att hinna 1000m. Det gjorde jag inte. Jag snittade på ca 800m. Men det var jobbigt. Så jag var supernöjd ändå! Jag sprang på som en vettvilling i mörkret. Och inför sista intervallen laddade jag på ordentligt. Jag sprang allt jag hade tills benen vek sig. Funderade på varför klockan inte pep och tyckte att det var ovanligt långa 80 sekunder. När jag tittade på klockan så var jag tydligen klar med intervallerna och hade gått över på nedvarvningen. Så kan det gå!

Har ändrat kosten denna veckan. Cyklar kolhydraterna för att få igång förbränningen igen. Jag har även lagt in högintensiv förbränning i form av intervaller. Mer energi in för att orka träna hårdare och förhoppningsvis öka mjölksyratåligheten för att i slutändan orka prestera max på tävlingen. Ska bli kul att se hur upplägget funkar!

Men viktigast av allt: vila och sömn för bra återhämtning. Så nu är det dags för sängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar