Följ mig på Instagram: @helenwil

tisdag, september 07, 2010

Ny vardag och nya rutiner

I en vecka har jag nu bott här nere. Hit in tills har det bara handlat om att ta sig igenom dagen och vara på rätt ställ vid rätt tid. Men nu börjar jag få ordning på allt och ska försöka få lite rutiner i vardagen.

Vi fick tillgång till lägenheten i onsdags och möblerna kom i torsdags. Så efter skolan åkte jag “hem” till den lägenhet som jag lånat under veckan och packade ihop de kartonger och väskor jag hade haft med mig dit. Jag passade på att bära upp det i lägenheten innan flyttlasset kom. Vid 14:30 anlände lastbilen med alla våra grejer och i väntan på att flyttgubbarna skulle komma började jag bära upp kartonger. Jag tror jag hann ca 25 vändor innan flyttgubbarna kom och hjälpte till. Och jag kan säga att 4 våningar utan hiss tar på benen när man bär kartonger! Mina ben bara skakade och var helt slut! Så när gubbarna dök upp var jag bara glad att vi hade betalt för att de skulle bära upp grejerna åt oss! Jag var inte avundsjuk! så jag sprang runt i lägenheten och dirigerade dem och flyttade kartonger. Jag hann även börja packa upp lite i köket. Det tog dem ca 4 timmar att bära upp alla möbler och kartonger och lagom till de var klara kom Tobias hem! Han hade ju varit ute till sjöss sedan måndagen!

DSC_0255

Nya köket.

DSC_0257DSC_0258

Kök mot vardagsrum och sovrum, hallen till vänster.

DSC_0261 

Hall, med badrum till höger.

DSC_0262    DSC_0265
Flyttlasset på väg in.

Lördagen spenderades med uppackning och diverse shopping. Vi handlade mat, städgrejer, duschdraperi och annat nödvändigt. Vi planerade för en mysig filmkväll, men vid 19 fick vi ett sms om att Tobias kollega och “granne” hade lite fest. Så vi knallade ner till honom ca 200 m bort och var där en stund istället. Trevligt att träffa lite folk här nere! Det var några nya ansikten, men de flesta har jag redan träffat. Det var även några av min gamla lumparkompisar där som det var kul att se igen!

Söndagen var ganska lugn och vi fortsatte med uppackning och lite plugg. Vi passade på att umgås med varandra och njuta av att få vara på samma ställe några dagar.

Nu är det ny vecka och Tobias har åkt igen. Denna gången blir han borta i tre veckor. Trist, men den är han ledig ett tag så att jag får se honom lite!
Vi hann dock prova på att bo tillsammans en vardag och jag kan säga att vi sprang över varandra igår morse! Han var i vägen när jag skulle göra frukost, låste in sig och duschade när jag höll på att kissa på mig, skulle borst tänderna när jag villa sminka mig osv. Inte lätt att vara två när man är van att sköta sig själv! Men jag antar att han tyckte att jag var lika mycket i vägen för honom!
DSC_0285  
Morgonkaffe ;)

Måste dock säga att det positiva överväger det negativa. Att ha middags sällskap en måndag och någon att komma hem till och diskutera sin dag med är ovärderligt! Och morgonrutinerna är något som kommer att lösa sig med tiden!DSC_0275
Utsikt från vardagsrummet.

Nu ska jag strax bege mig till gymmet, sedan är det dags att plugga lite algebra!

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Va skönt att ni äntligen har fått lägenheten som föresten såg kanonfin ut, Lycka till med allt och ha det så jättebra
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Sjukt fin lgh ni har skaffat er! Skoj att se :-D

    SvaraRadera
  3. hallå! Ja, vi hade tur som fick tag i en helt nyrenoverad lgh. Håller på att provmöblera på olika sätt för att se vad som passar bäst! det enda negativa är väl att den ligger på 4:e vån utan hiss. 75 trappsteg efter ett hårt träningspass är jobbigt ;). Och så här i efterhand är jag glad att vi betalade för att de skulle bära in möblerna åt oss!

    SvaraRadera