Följ mig på Instagram: @helenwil

onsdag, september 15, 2010

Motvind

Vaknade inatt av att det dånade utanför. Regn och blåst hörs ganska bra igenom taket när man bor längst upp! När jag vaknade imorse hade det dock slutat regna och jag tog mig en promenad i ganska fint väder! Förmiddagen spenderades sedan med att plugga lite Java. Kändes som jag förstod lite bättre, men när jag kom till skolan var jag helt lost igen. I helgen ska jag sätta mig ner och försöka förstå!

Lyckades förresten pricka världens regnskur på väg till skolan! solen sken när jag gick ut, men när jag kommit iväg började det ösregna!
För övrigt så kan jag säga att det alltid är motvind här! Man kan gå på en gata, svänga 90 grader runt ett hörn och fortfarande gå i motvind!
Det är ganska spännande när man cyklar. Tänk er motvinden vid Tisken. Ta den gånger 10 och gärna snett framifrån. Man ser ut som ett fyllo när man trampar utan att komma nånstans och vinglar fram på vägen! Är man inte på väg ner i diket så driver man långt ut i mitten vägen! Och har man väl fått upp lite fart så kommer det en pust så att man står still igen!

Har för övrigt fått till två superbra pass på gymmet både igår och idag. Har varit trött på väg dit, men väl igång har jag känt mig som en duracell-kanin. Idag slog det mig att jag tog Insane före båda passen. På Fairings hemsida står det så här; Insane  har en mycket stark uppiggande effekt. Insane har även en positiv effekt på den mentala fokusen.
Definitivt något som jag ska komma ihåg till trötta dagar! (och kanske till tentor!)

Nu är det mys i soffan med te och Idol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar