Följ mig på Instagram: @helenwil

måndag, augusti 02, 2010

Slutet nara...

Det borjar narma sig slutet pa denna resa. Ska bli skont att komma hem till sitt eget hus. en fast punkt, rutiner och vannner. Ska bli skont att trana igen ocksa! Kan inte kommma ihag senast jag hade ett sa har langt uppehall!
Samtidigt som det ar trist att lamna detta land. Sa underbart vackert... Kommer nog alltid att langta tillbaka hit pa ett eller annat satt. Men Sydafrika har ju sokt os 2020, sa det kanske blir en tur nedat igen da!

Idag har vi varit ivag pa en dagstur till Gansbaii. Dar har vi badat med hajar. Coolt! Vi akte vid 5.10 imorse och sov nastan hela den 2 timmar langa resan dit. Sedan packade vi in oss i en bat och akte ut pa havet. Nar vi ankrat tog det ca 30 min innan den fosta hajen dok upp! Vi fick sitta i en stalbur pa sidav av baten och sa lockade de hajen med fiska som bete. Nar hajen kom narmare drog de betet mot baten och buren sa att vi skulle fa se den riktigt nara! Coolt var det! Men svinkallt i vattnet. Trots vatdrakt kunde jag knappt andas utan bar hyperventilerade for att det var sa kallt!! Vi var iaf ute i ca 3,5 timme och vi fick turas om att sta pa dack och att sta i baten. Tyvarr kan jag inte lagg upp bilden, men imorgon beger vi oss hemmat, sa i slutet av vecka ska jag nog kunna fa upp en hel del bilder fran resan! Pa vagen hem stannade vi i Hermanus. Dar finns det en bukt dar ca 200 vala brukar komma in och foda sina barn och mata dem mellan juli-december. Sa vi sag en val som hoppade och visade sin stora stjartfena ocksa!
Nu har vi nyss kommit hem fran hajsafarit och ska duscha av oss saltvattnet och packa iordning infor imorgon... Ska aven dricka massa varm choklad sa att jag far upp varmen i kroppen igen. Trott, frusen och smutsig... inger rolig kombination!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar