Följ mig på Instagram: @helenwil

måndag, augusti 30, 2010

Totalt KAOS

Så kan man sammanfatt vår helg!

Det var ju dags för oss att flytta till Karlskrona och i fredags kändes det som att vi hade koll på läget. Jag var till gymmet efter jobbet och tränade. Efter dusch och mat åkte vi ut till en kompis stuga för kräftskiva. Väldigt trevligt! Dock valde vi att åka hem vid 12 då vi visste att vi hade mycket att göra på lördagen. Men att säga hejdå till bästa vännen när man ska flytta 70 mil bort är inte det lättaste. Många tårar fälldes innan vi kom iväg hemåt.
När vi vaknade på lördagen spred sig paniken. Vad har vi gett oss in på. Är det verkligen rätt beslut att flytta? Hur kommer det kännas att bo så långt hemifrån? Kommer jag att trivas i skolan? Kommer jag att få några kompisar? Många funderingar som inte har något svar…än.
Både jag och Tobias var hel oförmögna att fatta beslut. Vi gick mest runt och tittade och flyttade runt grejer istället för att packa. Har aldrig känt mig så kluven som jag gjort i helgen. Förväntansfull samtidigt som jag absolut inte vill flytta. som om nån tryckte på bröstet på mig. Jag orkade inte ens åka till gymmet och träna! I vanliga fall brukar jag bli rastlös och få dåligt samvete, men nu orkade jag inte bry mig. Det kändes inte ett dugg viktigt.

Jag är riktigt tacksam för att mina föräldrar var med och hjälpte oss på lördagen. Mamma packade kartong efter kartong och jag ville bara skrika åt henne att sluta! Men utan deras hjälp hade vi aldrig blivit klara med packandet. I söndags hade vi hjälp at två vänner istället, och jag är evigt tacksam till all hjälp vi fått under helgen!
DSC_0253

På ett sätt var det skönt att sätta sig i bilen och åka nedåt för då slapp jag bry mig om huset och alla kartonger. Ångesten släppte och jag var bara ledsen.
Helgen har varit en mental urladdning som jag aldrig tidigare varit med om. Riktigt jobbig känslomässigt! Jag tror inte jag har fattat att jag ska bo här nere i minst fem år…
För tillfället är jag inkvarterad i en kompis lägenhet i väntan på att vi får tillträde till vår lägenhet och att möblerna  kommer ner. Känns som jag är här och hälsar på och snart ska åka hem igen. Overkligt!

Skolan idag gick iaf bra. Jag var på rätt ställe vid rätt  tidpunkt och jag träffade på en del trevliga människor. Dagen avslutades med ett tungt benpass och lite förbränning på det. Skönt att göra av med lite energi igen. förvånad över att jag inte har så mycket tid på schemat, men jag antar at det blir mycket självständiga studier för att hänga med. Passar mig perfekt! Då kan jag plugga när det passar mig och jag kan träna när det är lite folk på gymmet.

Nu blir det Time Out innan det är dags för sängen. Kom inte ner för ens vid 23 igår och då var jag tvungen  att packa ur bilen. Kom inte i säng för ens vid 12 och klockan ringde strax efter 6. Har inte lektion för ens vid 15 imorgon, men jag tänkte åka till gymmet innan skolan så att jag har det gjort.

DSC_0030

Kommer sakna en trädgård att gå ut i…

DSC_0033

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar