Följ mig på Instagram: @helenwil

måndag, augusti 09, 2010

Borta bra, men hemma bäst

Bröllopsresa i all ära, men jag måste säga att jag trivs bra hemma. Vill ha mina rutiner och vanor. Då fungerar jag som bäst!

Vi kom hem i onsdags kväll. Då slappade vi framför tvn och sov länge dagen efter. vi hann precis gå upp vid torsdag lunch innan Chrille och Johanna kom och knackade på. De skulle bara komma och se till att vi fick mat i oss, men några öl, skratt och lite guitar hero spel senare var de fortfarande kvar. Trevligt!
Fredagen spenderades med två träningspass innan vi åkte till Borlänge på kvällen. Chrille fyllde år och det firades med goda vänner och god mat! Väldigt trevligt. Vi sov över och hela lördagen spenderades med foosball spel och charader!
Väldigt kul att komma hem och umgås lite med vänner! Känns skönt att veta att man är saknad!

Idag har jag börjat jobbat igen. Ganska segt och dagen gick väldigt långsamt.
Idag har jag även dragit igång dieten inför lucia. En månads semester med mycket mat och vin har satt sina spår på vikten. Dessutom vill jag vara lite hårdare än förra året. Därför startar jag redan nu och testar en ny taktik. Förra året började jag lugnt och trappade upp träningen eftersom. Då fick jag kämpa ända fram till tävlingen.
Nu går jag ut hårt från början och kan förhoppningsvis trappa ner på träningen inför tävlingen. Idag startade jag med morgonpromenad. Efter jobbet gick jag till gymmet och körde bröst och hamstrings. Samt avslutade passet med 30 min på bandet. Svettigt och skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar