Följ mig på Instagram: @helenwil

söndag, september 22, 2013

Trött!

Snart hemma i staun igen. Helgen har ju spenderats i Stavanger med tävling i athletic fitness. Galet roligt, men slitsamt ;)
Ligger minus på sömnkontot så det skriker om det!
Vi flög upp till Stavanger i fredags och mötte upp Lasse, Lindha och Martin på hotellet. Checkade in och la lite färg innan vi knallade bort till invägningen. Vi var tidiga och hamnade nästan först i kön, så det gick snabbt och smidigt. På kvällen serverades det tacos på hotellet. Jag och Lasse satt och mumsade på våra lådor med lax och ris medan de andra frossade loss.
Kom i säng hyfsat tisigt och sov ganska bra. Dock lite kort tid eftersom klockan var ställd på 5 lördag morgon.
När klockan ringde var det bara att pallra sig upp. På med smink och fixa hår innan det var dags att väcka maken för ett sista lager färg.
Vid 8 promenerde vi bort till tävlingsarenan. Jag var tvungen att stanna lite då och då för att ta kort på alla fina vyer! Riktigt vacker stad!

Klockan 9 var det ialla fall dags för första ronden: symmetri. Jag kände mig lugn och tyckte att det var skitkul att stå på scen! Efter några kvartsvändningar var det klart och det var dags att börja ladda för styrkemomenten. Max chins på 90s, därefter 90s rodd, 30s vila och 90s dips. Jag fick 3 chins bortdömda då de ville att halsen skulle nudda stången, inte bara ha hakan över. Tjuvstartade lite i rodden och missade nog några meter på grund av det. Surt! Fick tillslut 16chins och 16 dips godkända. Rodden vet jag inte hur långt jag kom. Men det var riktigt jobbigt då jag fortfarande har en envis hosta och rinnande näsa. Orkade inte riktigt hålla det tempo jag hade tänkt mig. Jäklakla förkylning att ställa till det!
Sedan var det bara att invänta resultat på vilka som gått till final. Jag var en av dem!
Vi promenerade tillbaka till hotellet och fixade färgen. Den hade ju nötts bort och blivit lite missfärgad när jag svettades. Hann äta lite mer lax och ris och vila lite innan vi gick tillbaka.
I finalen var det bara posering kvar och sedan prisutdelning. Jag slutade på 4 plats. Halvnöjd idag, men det blir nog bättre när det gått några dagar ;)
På kvällen frossade vi i hamburgarbuffe på hotellet och åt lite kladdkaka till efterrätt. En riktigt rolig dag som avslutades med trevligt sällskap i form av Lasse, Lindha och Martin och skitsnack i flera timmar.

På natten kunde jag inte sova. Brukar ha problem med det när jag äter mycket kolhydrater på diet. Vid 4 satte jag mig och slösurfade på telefonen innan jag försökte sova en stund till. Vid 6 gav jag upp och klädde på mig. Tog en kopp kaffe och gav mig ut på en promenad i ösregnet. 90 min senare var jag tillbaka och väckte Tobias. Vi satt länge och åt frukost och bara myste. Massvis av bröd och mesost. Lycka!! Resten av dagen spenderades slappandes på hotellrummet i väntan på att flyget skulle gå. Välbehövlig vila säger kroppen. Latmask säger knoppen...
Men imorgon är det fullt fokus som gäller igen! Två veckor kvar till SM och en hel del vätska som måste bort för att få till formen. Game on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar