Följ mig på Instagram: @helenwil

lördag, juni 02, 2012

MK open dag 1

Sommarlov!! Äntligen är alla redovisningar klara och arbeten inlämnade. Bara att hålla tummarna och vänta på resultaten. Sista redovisningen var i torsdags och det passade jag på att fira med ett axelpass på gymmet, poseringsträning med några som ska tävla på Ahlströmmer trofén och en lätt joggingtur i kvällssolen. Lovely!

Fredagen spenderades i bilen. Åkte upp till Falun för att hälsa på föräldrarna i några dagar. Passade nog så anordnas MK open denna helg i Falun. En CrossFit tävling. Vilket jag så klart passade på att anmäla mig till!

Idag har dagen spenderats på Lugnets friidrottsarena i snålblåst, regn och ca 3 grader. Äkta svensk sommar! Men det har varit superkul och fyra grenar har betats av. På förmiddagen genomfördes gren 1 och gren 2 i följd. Det var alltså ingen vila mellan.
Gren 1 "Helen"
Tre varv på tid av följande cirkel:
400 meter löpning
21 st. Kettlebells svingar 24/16 kg
12 st. Pull ups
Denna gren visste jag att jag inte skulle vara bra på då jag inte är bra på att sprinta. gick ut i lugnt tempo och låg toksist efter 400 meter. Tog dock in en del på swingarna och pull upsen. Slutade på 11.17 och en delad 7 plats. Men momentet var ju inte slut här utan vi fortsatte direkt med gren 2.

MKopen dag 1 (14)
Pull ups.

Gren 2 "The Gorillas revenge"
Tyngsta godkända resultat av följande serie/complex:
1 st Power clean
2 st Front squat
3 st Jerk anyhow
Här hade jag problem med att Jerka (fniss). Har inte rätt teknik, så jag pressade bara upp stången. Slutade därför på 11 plats.

MKopen dag 1 (31)

Kämpar med gren 2. Fighter facet är på!

MKopen dag 1 (32)

 

 

På eftermiddagen var det dags för gren 3 och 4. Dessa kördes också i följd utan vila.
Gren 3 "Workingclass Herou"
AMRAP 4 minuter
Burpee Squat Clean Thrusters 40/30 kg
Här hade jag kunna öka tempot lite. Kände att jag inte tog ut mig ordentligt. 9 plats i denna gren. För övrig pissregnade det hela detta moment! MKopen dag 1 (94)
Gren 3

Gren 4 "The chimpanzee revenge"
AMRAP 2 minuter av Bar anyhow
Här genomför atleten så många godkända sammanhängande repetitioner som möjligt av: Toes to bar, Knee to elbow och/eller pull ups.
Här fick jag äntligen använda mig av min styrka! Vilade ca 40 sekunder mellan och torkade av stången ordentligt. Hade därför ca 1.30 kvar att hänga. Problemet var att stången var så kall att fingrarna domnade bort. Tappade greppet på slutet och när jag försökte ta nytt grepp halkade jag ner. Landade dock på marken med 3 sekunder till godo! I denna gren lyckade jag knipa första platsen, hela 5 reps före tvåan!
Slutade på 7 plats totalt inför semin imorgon.

 MKopen dag 1 (100)
Började med pull ups, högt över!

MKopen dag 1 (104)

Fortsatte med Knees to elbows när jag inte orkade fler chins.

MKopen dag 1 (109)
Försöker få tillbaka känseln i händerna!

Resultat dag 1. Notera segern i gren 4!!
Om ni inte kan se vad det det står kan ni hitta resultaten här!

Sen var dag ett slut och det vara bara att åka hem och ladda om. Hoppas på uppehåll imorgon! Känner mig helt ok i kroppen. Ländryggen är jag trött i och vänster handen känns inte riktigt hundra. Men imorgon är det full fart som gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar