Följ mig på Instagram: @helenwil

måndag, juni 18, 2012

Spontanbesök på Fairings HK

Kroppen har varit trött och sliten sedan CrossFit tävlingen i Falun. Veckan efter hade jag träningsvärk och energinivåerna var inte på topp… Det var skönt att vara ledig några dagar innan jobbet började.
Missade FitnessFive tävlingen i Karlskrona på grund av att jag jobbade. Hade dock ont i handen och var sliten i kroppen så jag var glad att jag stod över den tävlingen. Träningen flyter dock på bra och jag har tappat 9 kg sedan dietstarten. Tror att jag har ungefär 5 kg kvar till tävling. Formen blir sakta men säkert bättre!
I fredags åkte jag och Tobias upp till Stockholm. Bröllop nummer två av fem i år var inplanerat. Vilket även innebar fridag för min del. Den här gången var det välbehövligt och efterlängtat! Lördagen började med en stor hotellfrukost. Dock var det ganska mycket folk så vi hade inte ro att sitta kvar allt för länge. Mumsade i min sushi till lunch. Den var dock köpt på en snabbrestaurang och var inte nån höjdare. Men men, jag fick i mig mycket kolhydrater vilket var syftet.
Bröllopet gick av stapeln på Karlberg med uniformer, sabelhäck, lopp och allt som hör militären till. Det var dans med storband och disco med DJ till långt in på småtimmarna. Riktigt roligt hade vi! Det hela avslutades med brunch på söndagen. Den gick dock lite lugnare till då de flesta var lite trötta…
Efter brunchen åkte jag ut till farmor en sväng. Då passade jag även på att träna på Fairing. Superbra att det ligger nästgårds! Benen fick sig en omgång och jag hade supermycket energi och svettades som en gris efter lördagens fyllning! Natten spenderades hos farmor då Tobias skulle på svensexa idag. Passade därför på att ta mig ett pass på Fairing idag också. Dock var inte receptionen öppen när jag kom dit, så jag fick knalla iväg till kontoret för att få tag på ett passerkort. Lasse vart mäkta förvånad då jag helt plötsligt dök upp där. Det hör ju inte till vanligheterna då jag bor 55 mil härifrån! (lovar att höra av mig innan jag kommer nästa gång!) Men det vart lite hastigt påkommet att jag skulle bli kvar i Stockholm tills imorgon.
Vi hann med lite uppdatering om vad som hänt sedan sist innan jag gick och tränade. 5 km på bandet och ett härligt axelpass vart det. Superbra kontakt och pump fick jag! Tänk vad lite andra maskiner och ett annat gym kan göra! Efter träningen promenerade jag tillbaka med passerkortet, tyvärr hade inte fitnesstaxin jour idag så jag fick snällt gå några extra steg och tacka för lånet!

Svettigt värre!
Resten av dagen spenderades med farmor. Vi besökte farfar i minneslunden och åkte ut till Görvälns slott och fikade. Riktigt skönt var det att sitta i solen. Imorgon bär det av söderut igen. Tillbaka till jobbet och vardagen. Dock blir det nog jag som får köra då Tobias troligtvis kommer vara lite trött efter svensexan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar