Följ mig på Instagram: @helenwil

torsdag, februari 09, 2012

Underskatta inte tankens kraft!

Lång dag idag, den startades efter en natt med för lite sömn. Varken jag eller Tobias kunde somna igår och låg bara och vred oss. När klockan ringde ville jag bara ligga kvar i sängen, men det vara bara att pallra sig upp och starta dagen med fyra timmars analys föreläsning. Eftermiddagen spenderades med logistikseminarium fram till fem.
På vägen hem från skolan åkte jag förbi polisen och gjorde en anmälan. I tisdags när jag var i skolan var det någon som backade in i bilen och sen åkte utan att lämna nån lapp. Så när jag kom ut möttes jag av en trasig kofångare och nån som lämnat sitt trasiga baklyse bakom min bil. Trist! Och dålig stil!

När jag väl kom hem var jag helt slut, både i kroppen och mentalt. Tobias hade redan tränat och Thess skulle jobba. Ingen som väntade på gymmet med andra ord. Men jag tog mig i kragen, bytte om och knallade ner. Blåsigt var det och jag var frusen och trött när jag kom fram. Men när jag satte igång och lyfta så spred sig energin i kroppen! Började med hantelpressar, kändes lättare än förra veckan! Fortsatte sedan till bänken. Den var upptagen, men jag frågade om jag fick hoppa in och köra emellan. Inga problem! Så jag satte fart och gjorde mina tre set x 12 reps ivrigt påhejad av mitt “nyfunna” sällskap! Kul! Provade sedan med fitnessfive vikten. Lite tyngre än förra året. Väger ca 8 kg mer än i somras, så det blir lite tyngre att lyfta. Men med mer energi i kroppen och förhoppningsvis starkare än förra året hoppas jag kunna slå mitt rekord! Ett antal flyes, axelpressar, hantellyft och armhävningar senare var jag klar och var tröttare än på länge i bröst och axlar. Och ofta är det så, att när jag är som tröttast får jag till passen med det lilla extra. Lite bättre kontakt, lite bättre pump och mycket nöjdare än innan jag gick dit! Så kom ihåg det. Att det är tanken som räknas! Tanken styr över kroppen och man orkar betydligt mer än vad man tror! Mind over body helt enkelt!

Nu ska jag avsluta den här dagen med lite Sloow protein från Fairing och lite jordnötssmör. Lovely!

2 kommentarer:

  1. I LIKE det här inlägget!!! Precis vad jag behövde läsa - nu ska jag genast hoppa isäng och bara ställa in mig på att jag SKA upp kl5 i morgon och morgonträna - så det så!! Tack vännen för cyber-pepp!!! Kram

    SvaraRadera
  2. så lite så! Jag försöker göra mitt bästa ;)

    SvaraRadera