Följ mig på Instagram: @helenwil

söndag, februari 12, 2012

Ännu en helg till ända…

Söndag kväll igen. Helgen har sprungit förbi!
Lördagen började som vanligt med att Tobias bakade bröd. Denna gång testade han att jäsa degen över natten och lyckades väldigt bra! Nybakt bröd med smör, mums! Passade på att kolla lite på vinterstudion och mysa när vi åt frukost.
image

Hann plugga lite inne vi gav oss iväg till basen för att träna lite CrossFit. Kallare ute nu så vi höll till inne i gymnastiksalen. Värmde upp ordentligt innan det var dags att få veta dagens pass.
40 benböj x 40 kg
50 chins
60 box jumps
210 hopp med hopprep
400 m löpning
Vi körde i par, killarna mot tjejerna. Och vid en första anblick lät det ju inte så jobbigt. När vi sedan fick veta att vi skulle göra tre varv vart det lite jobbigare! Dryga 24 minuter tog det oss och tyvärr förlorade vi denna gång. Gjorde inte så mycket då vi var rejält trötta efteråt! Hög puls och stumma ben genom hela passet. Kul var det!!

Eftermiddagen och kvällen spenderades på två olika kalas. God mat i massor och trevligt sällskap hela natten lång!
image
Lördagsgodis

Kände mig trött i kroppen efter mycket träning hela veckan så jag valde att vila idag. Dagen har istället spenderats med skolböckerna. Många timmar har lagts ner men jag känner mig inte klokare för det! Ibland längtar jag efter ett jobb och lediga helger! Men snart dags för tentor och efter det brukar det lugna ner sig lite!
Nu blir det lite mys med mannen framför NCIS innan det är dags att sova och göra sig redo för en ny vecka.

2 kommentarer:

  1. Och ibland saknar jag en man som bakar bröd till mig och att söndagsmysa med!
    Jag hoppas att vi kan få till den där helgen i mars så ni kan sparka igång mig igen :) Men nu är målen satta- dom görs mer officiella i veckan.
    STOR Kram till dig och maken!

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! Klart vi ska fixa det! Kommer vara helt slut efter tentaveckorna så en paus och lite mys med tjejerna kommer sitta perfekt! Ska bli kul att höra om dina mål, och bara så att du vet som kommer jag alltid göra mitt bästa för att peppa dig! kram!

    SvaraRadera