Följ mig på Instagram: @helenwil

torsdag, augusti 11, 2011

Sjukling!

Helgen spenderades i Stockholm. Vi åkte upp i torsdags när jag slutade jobbet. På fredagen var det begravning. Det var första gången Tobias träffade min släkt på pappas sida. Trist att det bara är såna tillställningar man träffar släkten på. Helgen var i övrigt helt oplanerad när vi åkte upp och på fredagen skulle jag och Tobias bara gå ut och äta, det slutade med några glas vin i gamla stan. Mysigt. Lördagen spenderades med lite shopping. Vi bodde vid globen och tog tunnelbanan till centralen. In på NK för att köpa en klänning och sedan promenerade vi tillbaka. Vi tog en lunchpaus med en god vän på medborgarplatsen. Och vi lyckades undvika trängseln kring pridefestivalen helt. Varken jag eller Tobias var sugna på att trängas och titta på dem. På kvällen var vi hem till farmor och åt middag med mamma, pappa, syster och hennes kille. Trevligt och välbehövligt att få umgås med familjen. Har ju inte träffat dem på hela sommaren!

På söndagen hade Tobias planerat firande av vår bröllopsdag. Jag hade ingen aning om vart vi skulle när vi åkte iväg. Men vi hamnade på Mauritzbergs slott. Kvällen spenderades med fyrarätters middag, vin, biljardspel och en hel del skratt. Skönt att få komma bort och spendera lite kvalitets tid tillsammans!

Vi kom hem i tisdags och då var jag redo att träna igen efter fyra dagars vila. Men halsont och hosta satte stopp för det. Jag är fortfarande dålig och febrig, så träningen får vänta nån dag till. Lite ofrivillig vila. Men det kan nog behövas efter en intensiv vår och sommar. Kanske ett sätt för kroppen att säga till att den behöver extra vila. Bara att lyssna och kurera sig!
Passar på att fylla kroppen med vitaminer. Extra c-vitamin och multivitamin i form av Fairings Complete vitamin intas för att hjälpa immunförsvaret på traven!image

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar