Följ mig på Instagram: @helenwil

fredag, juli 29, 2011

Finally here!

Äntligen har nya soffan kommit! Började jaga på dem redan förra veckan, utan resultat. men igår dök den upp. Och vi hade betalat extra för hemkörning och uppbärning. Ingen av oss hade lust att bära soffan uppför fyra trappor!

DSC_0317

Vi fick plocka in gästsängen och ha som soffa då vi skickade iväg den gamla soffan innan den nya hade kommit!

När vi var i Skövde och hälsade på några kompisar bestämde vi oss för att vi skulle köpa ny soffa. de hade köpt ny soffa till sin lägenhet och vi har funderat ett tag på att köpa en större som passar bättre i lägenheten, men inte varit sugna på att lägga ut pengar på en. När vi kom hem var det rea på mio så det passade perfekt! Vi hade även planerat att åka till USA två veckor i sommar, men det vart inget då jag valde att jobba hela sommaren istället. Vi bokade då en weekend i Rom, men fick boka av den på grund av dödsfall inom familjen. Vi kom då fram till att det inte var meningen att vi skulle åka någonstans i sommar så vi köpte en soffa istället.
Igår kom den alltså hit! Och fint blev det! Nu är det bara soffbordet so fattas. Vi köpte ett bord för 200 via blocket som vi hämtade igår. Idag har Tobias slipat och vitlaserat det och det står i källaren och torkar. Fint blir det!
DSC_0324

Ny soffan!

Annars har vi inte gjort så mycket mer. Jag har jobbat en hel del och spenderat en herrans massa timmar på gymmet. Träningen gå bra och jag känner mig stark, men jag känner mig svullen. Efter nästan ett år av diet och strävan nedåt i vikt ska jag nu gå uppåt igen och bygga mer muskler. Det är ganska mentalt påfrestande att känna formen försvinna. Den som jag så länge kämpat med. Men jag får ta det långsamt och vänja mig vid att vara lite rundare i några månader! Om inte annat så är det ju väldigt gott att äta precis det man vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar