Följ mig på Instagram: @helenwil

torsdag, juli 21, 2011

En perfekt dag!

Första dagen på dryga tre veckor som jag inte hade något planerat. De senaste veckorna har fyllts med jobb och de lediga dagarna med besök hos vänner. Kändes skönt igår när jag gick och la mig att inte ha något planerat! Och det blev en superbra dag! Det enda som saknas är Tobias! (han är i Borlänge och hjälper några vänner att lägga tak)

Dagen började med att Therese ringde och frågade om jag vill äta frukost med henne och Cissi. Hoppade i kläderna och vart upphämtad 15 minuter senare. En härlig frukostbuffé dukades fram hemma hos henne och vi satt i soffan och myste och pratade strunt ett bra tag! Vi hade även planer på att paddla om det var bra väder. Det blåste lite, men vi gav oss iväg ändå. Först gången jag paddlade kajak! Har paddlat lite kanot innan på sjöar och en hel del roddbåt. Men aldrig kajak. Vi gav oss iväg och vinden tilltog lite efter halva tiden. Jag hade lite problem med att styra den där jäkla båten och drev iväg några gånger. Fick paddla som en tok för att komma åt rätt håll igen! Att det blåste och var lite vågor gjorde mig inget, ju jobbigare desto bättre! Lagom trött i rygg och baksida axel åkte vi hem och åt lunch. Jag orkade inte laga mat så jag köpte grillad kyckling och gjorde en sallad till. Mums! Vid 15 mötte jag upp Therese på gymmet för ett axelpass. Superbra och jobbigt pass! Trötta och nöjda satte vi oss i receptionen och fikade med Cissi som jobbade.
Nu ligger jag på soffan och slappar. Har ätit fluffat vaniljprotein med kardemumma, banan och varma hallon. ska snart duscha och fixa till mig för att äta middag med Ann och Erik på stan.
Min oplanerade dag fylldes av roliga saker och trevliga vänners sällskap! En perfekt dag helt enkelt, det enda som saknas är mannen min!

För övrigt har denna veckas träning gått super! Jag känner mig stark på gymmet och kan lassa på mycket vikt. Jag har fått bra kontakt och känt mig trött efter varje pass. Me like!
Igår tog jag mig även ut på ett intervallpass med Johanna. Satan vad den fröken springer fort! Fem intervaller uppför Bryggarebeget klarade vi av. Med uppvärmning och nedvarvning vart det 10 km totalt och jag var helt slut när jag kom hem! Vi kom överens om att göra detta igen, jag ser till att hon kommet ut och hon fungerar som draghjälp uppför. Toppen!

Känner mig för tillfället förbaskat nöjd med tillvaron!

DSC_3816

Foto: Anna Blomdahl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar