Följ mig på Instagram: @helenwil

fredag, juni 17, 2011

Jag hinner inte med!

Är det meningen att det ska vara så här? Livet? Ska det bara springa förbi i en blinkning? så känns det ibland!
Det känns som om det var igår Tobias åkte. Två långa veckor skulle han vara borta. Och nu är han plötsligt hemma igen. Utan att jag hunnit reflektera över det! Men vad har jag egentligen haft för mig under den här tiden?

Jag har börjat jobba ensam på sommarjobbet. Upplärningen är över och nu får jag klara mig själv. Vilket har gått ganska bra än så länge! Incheckning, administration, städning, frukostlagning och utcheckning. Så ser mina nätter ut för tillfället. Trivs ganska bra med det faktiskt! Får gå och fundera och plocka lite i mina egna tankar hela nätterna. Super!Det enda som blir lidande är kosten. Och då i avseendet att jag äter för lite! Är inte hungrig och får tvinga mig själv att äta. Men det blir nog bättre när man får rutin på det!

Förra helgen var mina föräldrar här och hälsade på. Jag skulle tävla i Fitness5 (bänkpress, bicep curl, benböj, chins och dips) och då passade mina föräldrar på att komma ner och kolla på det. Trevligt! Var nog delvis därför dessa veckor gick så fort, jag var ju inte ensam så länge. Visade runt föräldrarna lite på Trossö. De har ju varit här tidigare så vi shoppade och passade på att få lite kvalitets tid tillsammans. Gillart!

Men hur gick tävlingen då undrar ni?
Tja, jag fick ju ett resultat som jag kan slå nästa år! Nä, jag var lite för ivrig i några delmoment och fick en hel del reps bortdömda. För er som inte vet går tävlingen ut på att göra så många reps som möjligt i alla grenar. Jag fick fem bänkpress, fem chins och två dips bortdömda. väldigt trist. Det enda positiva var väl att jag slog rekord i benböj. Hela 16 stycken med egen kroppsvikt på axlarna! Hallelulja! Hade så sent som helgen innan lyckats ta min egna kroppsvikt utan hjälp för första gången, så att klara 16 stycken själv kändes toppen! 
Det var iaf en superrolig dag och något jag definitivt vill göra om!
En dag som avslutades med buffé på Statt med andra träningsnördar och trevligt folk. Även det en superrolig kväll som började bra, men slutade med en liiiite för påverkad fru Wilhelmsson. Tog mig i kragen och gick hem vid halv två när jag tyckte att jag fått nog. (vilket inte hjälpte då jag var dålig hela söndagen ändå).

Så tack alla som var med och gjorde tävlingen till ett lyckat event!
Tack till mamma och pappa som kom ner och hejjade och stöttade hela dagen.
Tack till Mari och
Lok&Motion för ett bra arrangemang och hjälp med min träning.
Tack till Lasse och
Fairing för all hjälp med tillskott och ett bra tävlingsteam.
Och sist men inte minst, TACK till alla goa vänner som välkomnat mig på gymmet! Ni är som en extra familj när mannen är borta!

Nu ska jag vila några dagar och sedan börjar laddningen inför nästa års tävlingar. Muskler ska byggas och kroppen ska formas!

Bildregn från lördagens tävling!

DSC_0195

Cissi och Desi laddar med frukt och kesella.

DSC_0228

Bicepcurl med sötaste adepterna i sekretariatet!

DSC_0251

Laddar för benböj.

DSC_0269

Benen var ganska stumma på slutet. Tog i allt jag hade!

DSC_0283

Redo för chins.

DSC_0286

Kämpar på!

DSC_0291

Jag ska upp en sista gång!

DSC_0311

Avslutande grenen; dips.

DSC_0330

Hela tävlingsgänget från Lok&Motion som förgyller mina dagar här nere!

Och livet då? ja det går undan. Men jag trivs med det och njuter av dagarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar