Följ mig på Instagram: @helenwil

fredag, juni 06, 2014

Tadaaa!

Ett tidigt morgonpass i boxen. Halvt motiverad och fortfarande lite morgonseg. Patricia smyger förbi och häver ur sig: “Det var längesen jag såg dig göra en muscle-up. Kan du fortfarande göra det?”
Hornen växte och jag hävde mig upp i de förbannade ringarna bara för att visa. Jag kan fortfarande! Lite snyggare än innan och ibland kan jag vända runt båda händerna samtidigt.

Men just denna dag växte hornen ännu mer. Jag skulle minsann göra en bar muscle-up. Präntade in i huvudet att jag är stark nog. Att jag kunde ta mig upp. Försökte x antal gånger. Gav upp. Försökte igen. Bestämde mig. Sluta mesa! Kravla dig upp bara! Sagt och gjort. Jag hoppade upp och klängde mig fast. Och upp kom jag. Skitfult, men jag tog mig upp. Hela fyra gånger har jag klarat det nu! Det ser ut som skit. Men jag kommer upp!

Min andra bar muscle-up!

DSC_1420

Och så här ser armarna ut när man har fulat upp sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar