Följ mig på Instagram: @helenwil

torsdag, juni 19, 2014

Sage och max pullups

Spenderade dagen med att storstäda lägenheten. Kök och badrum skrubbades rent. Hann dock med ett pass på Crossfit Karlskrona och på dagens schema stod följande: 

A: strikt Pullup
5 x 70% av dagens max
3 x 80%
1 x 90%
1 x 95%
Testa max på max 3 set. Vila 2min efter varje pullup.

B: ”Sage” @15
15min amrap
15 thrusters 50/35kg
15 pullups
15 burpees

Riktigt roligt pass!
Jag tangerade mitt PB på 22,5 kg i pullupsen. Men med några kilo plus i kroppsvikt var jag nöjd och glad med det.
Hade lite känningar i ländryggen, så jag var lite försiktig i B delen. Thrustersarna gick ok, men jag kunde inte hålla så hög fart genom burpeesarna som jag hade velat. Slutade på 4 varv och 35 reps. Trött, glad och nöjd med ett bra pass.

Bästa med dagen var dock att mannen min kom hem. Som jag längtat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar