Följ mig på Instagram: @helenwil

lördag, december 21, 2013

Jullov

Landat i Årjäng hos svärföräldrarna. Vi lämnade Karlskrona redan i torsdags men passade på att mellanlanda hos bästa barndomsvännen i Skövde på vägen upp. En supertrevlig eftermiddag och kväll spenderades hos dem! Nästan ett år sedan vi sågs. Helgjobb och män som är militörer gör det svårt att få ihop ledig tid samtidigt. Men äntligen var alla lediga samtidigt. Igår fortsatte vi till Årjäng och eftermiddagen och kvällen spenderades med Tobias familj och bästa gudsonen! Jag var dock väldigt trött och kände mig inte så supersocial.
Passade även på att ta en vilodag då även kroppen var sliten.

Idag startades dagen med träning. Ett snabbpass på Årjängs atletklubb.

Rodd och rörlighet som uppvärmning
1 press + 3 push press startade med stången och stegade upp till formen vart obra. Körde sedan 4 set på den vikten.

Avslutade med två mini wodar
1. 9-7-5 reps av snatch + C2B
2. 3 varv av 350 m rodd + 15 TTB + 20 DB thrusters
Gott med frukost efter det!

Resten av dagen kommer spenderas med att baka julgodis och kolla på vinterstudion. Ett styrkepass ska hinnas med på gymmet också.

Och så borde jag plugga lite. Det härliga studentlivet ;) men jag tror jag skjuter på det nån dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar