Följ mig på Instagram: @helenwil

onsdag, september 07, 2011

Back to school!

Då var sommaren slut och vardagen tillbaka. Skolan är igång igen och jag försöker komma in i “plugg mode” igen. Helt plötsligt ska man börja använda huvudet och tänka igen… Det positiva är att det är mycket självständigt arbete vilket gör att jag kan planera mina dagar som jag vill. Vi går oftast halvdagar i skolan och då har jag mycket tid över till träningen. Ibland lite för mycket Blinkar

Igår var jag nämligen på gymmet och körde ett tungt benpass på förmiddagen. Kände hur trött jag var i rumpan när jag cyklade till skolan efter! På kvällen skulle jag hem till Thess en snabbis och valde att springa dit. Planen var en lätt jogg på ca 5 km. Men inte då… en felspringning, 9 km och 45 min senare var jag framme. Insåg ju när jag sprang att jag sprungit fel och var tvungen att öka farten för att jag inte skulle bli allt för sen. Det känns ordentligt i benen idag kan jag lova! Sjukt stel och ingen kraft alls! Men men, no pain, no gain heter det ju! Annars så går träningen riktigt bra nu! Jag känner mig stark i gymmet och har nog aldrig lyft så tungt som jag gör nu! Denna vecka har jag slagit rekord i både bänkpress och bicepscurl. Vikter som jag har sett som omöjliga flyger helt plötsligt upp! super! Jag är även inne i ett flyt med löpningen och alla intervallpass i sommar har gett resultat. Jag har sänkt mitt “behaglighets tempo” med nästa två minuter per km. Känner mig ostoppbar! Benen bara fortsätter när jag sätter fart på dem! Lovely! (förutom dagar som denna när träningsvärken är fördjävlig).

Nu ska jag ägna mig åt tvn ett tag innan jag ska krypa ner i sängen och låta benen växa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar