Följ mig på Instagram: @helenwil

lördag, juni 26, 2010

Midsommar hos svärföräldrarna!

Denna midsommar firas hos svärföräldrarna. Vi åkte hit i fredags efter jobbet och när vi kom hit var svägerskan och familj här. Tacos och trevligt sällskap!
Väldigt kul att träffa alla här, speciellt gudsonen! Han avgudar Tobias!

Igår hann jag med en promenad på morgonen och ett pass på gymmet innan det var dags för midsommarfirande.
När jag var på gymmet började det regna, men som tur var slutade det innan vi började firandet. Vi var på   hembygdsgården och tittade när de klädde och reste stången.  Sedan var det dags för dans! Jag sprang runt med kameran och försökte fota så mycket som möjligt, så jag slapp dansa…DSC_0250-2
Tobias, Tim och Tobias svåger.

DSC_0215
Dans runt stången med svägerskan.

Sen gick vi hem och slappade ett tag innan det var dags för  firandet med grannarna på gatan. Det var dukat långbord med sill och potatis, diverse kallskuret och grillat. Jag åt dock så mycket sill och kallskuret att jag inte orkade äta nåt grillat ;)DSC_0294-2
Söta!

Till efterrätt var det såklart jordgubbar. Här kan jag bara  säga att jag vart lite besviken. Hemma äter vi alltid jordgubbar med glass och vispad grädde. Mums! Döm om min förvåning när det dukades fram mjölk och ovispad grädde. Här äter de tydligen jordgubbar med gräddmjölk. (en blandning av grädde och mjölk). Ingen favorit hos mig… Men jordgubbarna var goda iallafall!
Vid halv tolv tröttnade jag och gick hem. Mycket mygg och lätt regn gjorde att jag tröttnade.

Idag har det varit strålande sol hela dagen och supervarmt! Jag har slappat i solen och tagit mig en joggingtur. Det var ju ett tag sen så det gick väldigt segt och jag fick håll på en gång. Men det är bara kämpa på!
Vi har även lekt en hel del med gudsonen. När han vaknade i morse satte han sig upp i sängen och frågade efter Tobben. Han är helt frälst i honom! Supersöt!

DSC_0433-2

Sötaste gudsonen!

DSC_0412-2

Nu blir det mys framför tvn med svärmor i väntan på att karlarna ska komma  hem. De är ute och fiskar och förhoppningsvis kommer de hem med nyfångar abborre! De var ut igår morse också och kom hem med flera fina fiskar, så jag hoppas de lyckas lika bra idag!

DSC_0212

Jag och Kajje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar