Följ mig på Instagram: @helenwil

söndag, juni 06, 2010

En lugn helg

Den här helgen har varit ganska lugn. I fredags åkte jag till Borlänge för att hissa upp bilen. Det var tänkt att vi skulle kolla om ett hjullager behövde bytas. Men när jag väl kom dit tyckte de inte att jag skulle köra mer innan det var bytt, så bilen blev kvar där. Jag fick ringa bästa vännens man och be om skjuts. Jag hängde med honom till gymmet och det blev ett intensivt och tungt rygg och tricepspass.
Sedan styrde vi bilen mot Falun och mina föräldrars hus där jag lånade mammas bil.
Kvällen spenderade vi på vår veranda. En vän som flyttat till Köpenhamn var hemma och hälsade på. Det vart grillat,  massa prat om gamla minnen och sällskapsspel. Väldigt trevlig kväll! Tyvärr blir det ju inte så ofta då det är ganska långt till Köpenhamn ;(

I lördags var jag ut och kollade på en kompis som kör cross. Passade även på att testa min nya kamera. Många bilder blev det och grymt imponerad är jag. Aldrig att jag skulle våga sätta mig på en cross och gasa mig över ett hopp.

DSC_0264
Starkt jobbat Johanna!

DSC_0332
Sjukt högt hoppade han som ledde!

Då både Tobias och föräldrarna är borta den här helgen var jag och handlade med mormor igår. Sedan grillade vi på vår veranda och kollade på Änglagård. Nostalgi! Jag hann även klämma in en joggingtur på eftermiddagen. Det gick skitdåligt! För lite vätska och mat under dagen gjorde att  orken och energin inte fanns där… men jag pallrade mig runt 8 km i snigelfart.

Idag startade jag dagen med en promenad och passade på att plocka liljekonvaljer. Efter frukosten åkte jag till gymmet där jag hann med att plåga hamstrings och biceps innan jag fortsatte hem till mormor. Hemgjorda köttbullar serverades. Mumma! Planen var att vi skulle hem hit och röja i rabatterna och klippa gräset. Men då drog det in åska och regn. Hann med en rabatt och fick lite frön planterade, men gräsmattan får vänta till en annan dag. Istället gick jag in och bakade lite pajer till nästa helgs kalas.DSC_0163
Sol och åska

och så var denna helg snart slut…

DSC_0162

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar