Följ mig på Instagram: @helenwil

söndag, februari 04, 2007

jobbsök

jaha, då var man klar med skolan då... Skrev min sista tenta förra helgen och nu väntar jag bara på min licens och slutbetyg. Ganska skönt. Har redam hunnit läsa två böcker och legat på soffan och slöat. Inget tvång att plugga längre.
Känns lite konstigt. Det var ju inte länge sen jag kom hit och började plugga, men det har redan gått fem månader. Lite overkligt att jag är klar nu.
Har börjat söka jobb också. Gått runt i downtown och sökt på olika gym och så har jag mailat på några annonser. Spännande. På måndag ska jag på min första intervju!! Det ska bli kul. Om den går bra så gäller det bara att på ett bra sätt försöka forklara att jag måste ha ett arbetstillstånd innan jag kan börja jobba. Och sen övertala dem att skriva på papper om att de är min arbetsgivare och sedan vänta på att tillståndet skrivs. det kan ta upp till 90 dagar, men har man tur kan det gå så fort som två veckor.
På tisdag ska jag nog åka till Big Bear med Michelle. Åka massa skidor hela dagen!! Det ska bli väldigt roligt! Tyvärr kan ju inte Tobias följa med, han ska hem till sina nära och kära i några dagar.
Annars händer det väl inte så mycket här, det börjar bli varmt nu, så jag ska försöka skaffa mig en snygg bränna!!
Men jag har ju köpt fem st spray tanningar, och det går ju mycket fortare att bli bru på det sättet!! haha!!
Jaja, ta hand om er där hemma!, Vi tänker på er! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar