Följ mig på Instagram: @helenwil

lördag, januari 27, 2007

Jul och Nyår.

Kanske lite sent att skriva om jul och nyår nu, men ni behöver ju inte läsa om ni inte vill.
Julafton:
Jag och tobias stod i köket hela förmiddagen och försökte få till nån slags julmat. Efter mycket stök och bök var det dags att duscha och göra sig fin. Sedan satt vi ner och kalasade. Sill, potatis, skinka, köttbullar, korv och laxjansson blev det. Och massor av godis till efterrätt. Kola, knäck, ischoklad och pepparkakor. MUMS!!! Mätta och belåtna satte vi oss framför TV:n och kollade på Kalle Anka, klockan hade hunnit bli fem så det vart ju inte som riktig jul hemma. Jag missade iaf Ferdinand och snövit, tog en lite tupplur stället.
Sedan var det dags för julklapparna, det bästa på hela dagen!! Jag fick en pulsklocka med GPS av Tobias, väldigt rolig leksak som kommer att bli mycket användbar!! Fick även ett presentkort på Pac Sun som jag använde till att köpa tre tröjor. Också en väldigt bra present. Men den bästa måste jag säga var ett par örhängen. Jättefina ringar i vitt guld och diamanter!! Tack för dem, du är underbar!
Av Linda fick jag lite smink, örhängen och ett jättefint halsband! En fjäril.
Till Tobias hade jag köpt en ipod nano, han hade önskat sig en rolig leksak och vart jätte nöjd med den!! Han fick även en säsong av Vänner, som vi numer tittat på varje kväll. Har snart samlat ihop alla säsonger!
Han fick även en bok om hur man lär sig spela gitarr. Det har han ju prata om ett tag, så jag tänkte uppmuntra honom lite!!
Vi fick även massa presenter hemifrån. tidningar böcker, en jätte fin duk och enn TP.
Så vi satte oss ner och började spela. Jag förlorade som vanligt och försökte övertyga Tobias om att barnfrågorna egentligen var tjej frågor, så att jag skulle ha någon chans att komma ikapp.
Tyvärr glömdes glöggen bort under kvälle, den strå fortfarande i skafferiet. Och gröten åt vi int förnd några dagar efter jul., Men det var en väldigt trevlig Julafton, om än lite annorlunda! Längtar hem till julmaten nästa år!!
Mellandagarna:
Jag vart sjuk efter julafton och låg hemma med huvudvärk hela veckan. På fredagen åkte vi till akuten och jag fick dropp och smärtstillande. De skickade iväg mig på en CAT scan och kollade om det var fel i huvudet på mig, men de hittade inget. Så jag skickades hem men telefonnummer till en annan läkare och värktabletter som man inte får köra bil när man har tagit.
Det är mycket bättre nu och jag har inte haft ont i huvet på över en vecka!!
Nyår:
Firade på Sheratons party: Big Night San Diego. Ca 6000 biljetter sålda, sex dansgolv, live band, fri mat och dryck. så förhoppningarna var stora på en lyckad kväll. Vi hade tänkt ha lite förfest med mousserande och snacks här. Men vi blev nobbade och förfesten flyttades till en anna tjej. Det var tänkt att vi skulle träffas hos henne och sen åka vidare till en större förfest. Men när vi kom dit var hon inte klar och när vi begav oss till nästa förfest hade de redan beslutat att åka till Sheraton. Så vi åkte också dit.
Lång kö som gick ganska fort in och så fick man ett fint gult band runt handen.
Väl inne upptäckte vi att det var asmycket folk och väldigt stort. Vi hängde av oss jackorna och började leta efter baren. Till ölen var det inge kö, men ville man till baren var det minst en kvart i kö, när man sedan beställde visade det sig att de hade köpt in den billigaste spriten och billigaste whiskeyn och Linde fick inte det hon beställde. Så vi bestämde oss för att leta efter maten istället. Medan vi stod och pratade så kom det en diskplockare och hällde en hel drink över mig, inte så värst snällt av henne.
Iaf så började vi leta efter maten, vi frågade oss fram och fick veta att det skulle finnas inne i alla rum, vi hittade fortfarande inget och frågade igen. Då fick vi veta att den hade slutat serveras klockan elva.
iaf, så tappade vi bort alla vi kände och gick bara runt och trängdes med för fulla människor.
Vid tolvslaget skulle vi skåla i champagen, men en av tjejerna som vi kom med drog iväg oss till en lite bar utanför själva festen, där det så klart inte var fri dricka. Då skulle hon ta med oss in på en vip sektion, vilket vi inte hade köpt biljetter till. Så helt plötsligt sa alla gott nytt år och klockan var över tolv. Så vi missade tolvslaget och nedräkningen... konstig tjej.
då hade iaf jag tröttnat på henne så jag och Tobias gick ut och kollade på fyrverkerierna, vilket jag tyckte var trevligt. Sedan dansade vi lite . Tyvärr hade de inget dansgolv med Ballroom dancing, vilket jag tycker hör hemma på en fest med klänning och kostym. Blev lite beviken på det.
Vid 01,20 tände de alla lampor och började kasta ut folk. De stängde ju klockan två så de vill väl vara ute i god tid.
Världens sämsta nyårs fest och inte alls värd pengarna. Men nu har jag testat det och vet att jag inte kommer att göra om det igen.
jaja ett sent gott nytt år till alla där hemma och god fortsättning!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar