Följ mig på Instagram: @helenwil

onsdag, december 13, 2006

Hemlängtan!!

Klockan är tre på natten och jag kan inte sov. Gick in på svt:s hemsida och hittade Lucia morgon... ojj, vad jag längtar hem!! Pepparkakor och julskinka... och allt julstök. Julkänslan finns ju inte riktigt här när jag sitter ensam i lägenheten. Och det är 20 grader varmt ute. Har iaf pyntat med ljus på balkongen och en julstjärna i fönstret. Men amerikanarna har ju lite mer pynt än vad vi brukar har. Känns lite ironiskt när det inte finns nån söö och det står blinkande tomtar överallt. Och alla granar är belamrade med kulor, rosetter och glitter, så man ser knappt det gröna!! Och de som bor i villa pyntar gärna med Rudolf och en tomtesläde i storformat och fulla av ljus. Gärna en gigantisk "snökula! i trädgården också. En sån som är fylld med vatten och så åker det runt glitter när man skakar på den....Känns lite overkligt...Men det blir väl bättre om en vecka när Linda kommer hit. Så jag slipper känna mig så ensam!!
Lucia kvällen hade jag iaf tänkt att fira på In Cahoots. Ska träffa Kerry och dansa lite line dnce. Om jag orkar. Det lär ju inte bli så många timmars sömn i natt. Ska väl släck nu och försöka sova igen!! Ha det toppen där hemma. Ta hand om varandra!!Och glöm ine att släcka ljusen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar