Följ mig på Instagram: @helenwil

söndag, oktober 15, 2006

Det regnar aldrig i San Diego...

Äntligen har Tobias kommit hem! Det är skönt med lite sällskap igen. Den här veckan har jag försökt att plugga så mycket som möjligt. Har dock hunnit med att träna en del också. Har börjat träna med en personlig tränare, Michelle. Väldigt jobbigt men kul!! Får massa bra tips hela tiden som jag kan använda när jag är klar med min utbildning. Hon sa även att hon kunde hjälpa mig att fixa jobb när jag var klar.
Igår när jag kom ut fån gymet, vid 10 så "regnade" det. I Sverige skulle vi kalla det dugg regn, men alla gick runt med paraplyer och regnkläder. Det var dock sol på eftermiddagen så vi kunde stå och sola på kajen när ubåten förtöjde.
Idag när vi vaknade så regnade det som det brukar göra hemma på hösten. Men som vanligt klarnade det upp och var soligt vid lunch. När vi åkte till gymet var det fortfarande blött på marken. Och amerikanarna kan ju inte det här med att köra bil i halt väglag, så det vart nog en hel del olyckor. Vi såg bla en kofångare som låg och skräpade i en kurva. Det var även trafikstockning på ett ställe och vi undrade varför, när vi kom lite närmare såg vi att det var översvämning. Folk gick med vatten upp över vaderna och det var bara en fil på motorvägen som gick att köra på. Det brukar vara fyra. De hade ställt ut skyltar och tänt röda varningsljus för att man skulle se det. Undra hur det skulle se ut om det kom ett riktigt hällregn här...
Imorgon åker vi till Vegas med Jannie, Emma, Daniel och David. vi ska vara där tills på tisdag och hoppas på att komma hem lite rikare!! Hoppas ni håller tummarna för oss!!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar