Följ mig på Instagram: @helenwil

onsdag, januari 04, 2012

SNÖ!!!

Sitter i stugan i Fjätervålen. Har åkt slalom i två dar. Underbart med snö och vinter! Saknar det nu när vi flyttat så långt söderut. Jag har ju tävlat i alpint under hela min uppväxt. Då var vi på läger och åkte från morgon till kväll flera dagar i rad. Kan säga att den uthålligheten jag hade då inte finns kvar längre. Förvånad över hur trött jag är i benen efter två dagars åkning. Jag ansåg mig vara vältränad, men idag fanns det ingen kraft kvar. Vi fick ta backen i etapper de sista åken!
Vi tog oss en promenad nu på eftermiddagen för att få igång cirkulationen i benen. Jag hade ingen kraft alls att ta emot mig med när vi gick nedför! Benen var helt stumma! Nu inser jag hur uthålliga vi var!!! Jag är garanterat starkare i benen nu, men uthålligheten har jag tappat. Kanske ett nytt mål för i år. Variera träningen mer. Lägga in mer uthållighetsträning för musklerna och inte bara maxstyrka. Jag vill ju kunna använda min muskulösa kropp till något också, inte bara se snygg ut ;)
Nu är maten klar. Dags att fylla på med energi så jag orkar med morgondagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar