Följ mig på Instagram: @helenwil

söndag, april 17, 2011

Myshelg!

I fredags var jag uppe med tuppen för att hinna med all träning innan vi packade in oss i bilen och åkte norrut. Det är inte varje dag man har avverkat 12 km och ett benpass innan klockan 10! Sov som en prinsessa i bilen!
Vi åkte upp till Årjäng och svärföräldrarna. Svärmor fyller nämligen 60 och vi hade lurat i henne att Tobias skulle jobba så att vi inte kunde komma på hennes födelsedag. Men på kvällen när hon kom hem från skogen med hunden vart hon glatt överraskade när vi stod innanför dörren! Vi åt lite grillat och myste i soffan på kvällen.

På lördagen var det dags för kalas och vi åkte iväg till Hennickehammars Herrgård i Filipstad. Vi hade bokat övernattning och tre-rätters middag. När vi kom dit var det eftermiddagsfika och vi satt i salongen och myste.

DSC_0630

DSC_0556

I detta mysiga rum bodde jag och Tobias.

DSC_0602

Vi skålade i champagne och bytte lite födelsedagspresenter. Både jag, svärmor, svägerskan och gudsonen fyller år i april. så vi passar på att fira alla samtidigt!
Efter det var vi ut en sväng och lekte med gudsonen. Jag tog massor av bilder och provade alla möjliga inställningar på kameran. Kul!

DSC_0664DSC_0829DSC_0678DSC_0680DSC_0792DSC_0724

DSC_0883

Till middag åt jag gratinerad chevreost med lufttorkad skinka, Domtagris med rostad bakpotatis och ostbricka. Riktigt gott var det! Sedan satt vi i salongen och pratade och spelade kort. En riktigt trevlig och mysig kväll!

DSC_0897DSC_0901DSC_0932 

Jag och mannen!

I morse var det dags att pallra sig upp tidigt igen. Kl 6 var jag uppe och avverkade morgonpromenaden. Kände mig välförtjänt av en hotellfrukost efter det!

DSC_0943


Idag har det varit riktigt vårväder och strålande sol! Mysigt! skönt att komma hem och träffa familj igen. Och i mitten på veckan åker vi hem till Falun för att hälsa på mina föräldrar. Vi får passa på när vi ändå har åkt en bit norrut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar