Följ mig på Instagram: @helenwil

söndag, november 14, 2010

Slutspurt

Börjar komma in i livet här nere på sydkusten. De första tentorna är avklarade och kurserna godkända. Jag hade mina tvivel ett tag, men det gick vägen tillslut! Nu är det fokus på träningen som gäller! Bara månaden kvar nu. Det börjar kännas i kroppen, sliten och ben som aldrig får återhämta sig ordentligt. Men om allt går enligt plan är det snart dags att dra ner på tempot! Formen känns ganska bra. Men det går som en berg och dalbana för tillfället! Ena stunden känns allt toppen och det känns som att jag har gott om tid på mig till tävlingen, nästa så har allt svängt och jag får panik för att jag inte ska hinna ta mig i den form jag vill… Men så brukar det ju vara när man närmar sig. Bara att fortsätta enligt plan och hoppas att det blir bra!

Igår var det Kustflottans bal här nere. Fördrink med bubbel (jag drack cola light), trerätters (specialbeställning till mig) och sedan dans på stadshotellet. Superkul att få klä upp sig i balklänning och uniform! Bilder kommer senare då jag lämnade kameran på basen.

Nu är iaf dagens promenad avklarad, frukosten i magen och det är dags att väcka maken som fortfarande sover. det blir lite mys i soffan framför vinter studion innan det är dags för veckans värsta pass – intervaller! Bara att bita ihop och trampa på, jag vet ju att det ger resultat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar