Följ mig på Instagram: @helenwil

söndag, november 10, 2013

Trotsar regnet

Vila från gymmet igår. Istället hade jag planerat ett intervallpass i form av löpning. Vädret var inte det bästa, regn och blåst. Benen var sega efter fredagens benpass. Men jag är inte den som är den. Bara att bylta på sig kläder efter väder ;)
Och jag erkänner, det var motigt och trögt i början. Men när jag väl trampat igång min sega kropp så samarbetar den oftast bra med mig. Så även igår. Jag hade ställt in min gps-klocka, så när den pep var det bara att öka eller sänka tempot. Mitt i passet vandrade dock tankarna iväg och jag glömde bort att lyssna på klockan. Kom på mig själv med att mata på i ett högt tempo bra mycket längre än det var tänkt.
Som tur var slutade det regna efter nån kilometer, så det vart ett riktigt skönt pass i höstluften. Underlaget var dock inte det bästa. Blött, lerigt, mycket löv och ganska halt på sina ställen. Påminde om när jag var liten och spelade träskfotboll. Och mina skor såg ut ungefär på samma sätt när jag kom hem: Leriga och blöta.

Idag är det vilodag från all träning. Det behövs. Men jag passar ändå på att gå på lite yoga. Det gör gott för rörligheten och själen. Och ikväll är det jobb på schemat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar