Följ mig på Instagram: @helenwil

söndag, oktober 20, 2013

TACK, TACK, TACK!!

Detta inlägg borde ha skrivits för flera dagar sedan, men jag har helt enkelt inte haft tid. Eller, om jag ska vara ärlig; jag har prioriterat annat före.
Dessa två veckor efter SM har varit fullproppade. Jag har varit i skolan från åtta till fem-sex tiden på kvällarna. Packat ihop böckerna, mellanlandat på gymmet och sedan åkt hem och fortsatt med studierna. Några dagar på jobbet och umgänge med maken har även klämts in. Men nu är två arbeten äntligen färdiga (ska bara finslipa det sista) och jag kan dra ner lite på tempot några dagar innan jag ger mig i kast med tentaplugget.

Men nu till det jag vill ta upp i detta inlägg, och som rubriken antyder.
TACK!!
Jag vet inte vart jag ska börja, men....

TACK till Fairing Sports Nutrition och all personal där som tror på mig. Ert stöd är guld värt, både under diet och under uppbyggnad. Jag har tillgång till de bästa kosttillskotten på marknaden och dessutom bästa support från personalen. Tack Lasse, Linda, Martin m fl.
Jag vill även tacka övriga atleter i TEAM FAIRING för stöd och pepp. Det är superkul att träffa alla på tävlingar och mässor!

TACK till Kim på I Närheten. Karlskronas bästa massös som ser till att mina muskler blir genomknådade och även fixar bort allt hår på kroppen innan det är dags för tävling. (att hon sedan njuter av att plåga mig är en annan femma).

TACK till Malin på Rock Your Nails som fixade mina superfina naglar. De glittrade verkligen ikapp med bikinin och leendet på scenen!

TACK till Evalinda och Maria som fixade smink och hår på tävlingsdagen. Jag tyckte själv att det var lite "over the top", men det såg strålade ut på scenen. Evalindas hjälp som backstage-coch var även flawless. Hon satte sig själv sist i prioritet och all fokus låg på att se till att jag och Maria Eriksson hade det bra och såg tip top ut. 
Evalinda har även ett hjärta av guld och är en stor inspiration och förebild för mig. Att få hennes hjälp att bolla dietnojor sista veckorna inför tävlingen är väldigt uppskattat.

TACK till familjen som står ut med mina utbrott och avsnäsningar när jag inte orkar diskutera med dem. Att både mamma, pappa och syster tog sig till Västerås för att heja var väldigt uppskattat. Jag hann med både lunch och middag med dem!

Men det största TACKet vill jag ge till min man. Utan honom skulle jag inte kunna genomföra dessa tokigheter och tävlingssatsningar. Han finns där i vått och torrt, oavsett humör. Han lyssnar, peppar, lugnar ner, pushar, står ut med mina formnojor och tar hand om hushållet och städar efter mig. Visst, vi ryker ihop ibland, men jag kan inte med ord beskriva hur mycket hans stöd betyder för mig.

TACK även till alla vänner och bekanta som peppar och pushar. Både i skolan, på jobbet, i gymmet och sociala medier. Utan alla hejarop skulle det inte vara lika roligt!

 
 Finalfältet SM i Body Fitness -168 cm 2013
På pallen; Maria Ahlberg 2:a, Emma Melin 1:a och lilla jag 3:a!

3 kommentarer:

  1. Jättekul att läsa om din träning och tävlingar Helen.
    Våra sporter är så långt ifrån varandra men ändå så nära :)
    Kämpa på och hojta om du ska till Sthlm!

    SvaraRadera
  2. Åh tack! Detsamma gäller dig. Inspirerande att följa trots att det är så olika sporter. Men det handlar väl om pannben och järnvilja i båda sporterna. Att pressa sig över gränser man inte trodde att man klarade!

    ska nog till sthlm nån helg i nov. Kanske ska ses över en fika??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut!
      Jag är borta nu till helgen och helgen v 48. Annars förmodligen hemma och tillgänglig :)

      Radera