Följ mig på Instagram: @helenwil

onsdag, oktober 26, 2011

Äntligen ledig!

Sitter hemma i soffan. Tittar på tv med datorn i knät. Äntligen lite ledigt!

De senaste veckorna har varit proppfulla! Onsdagen efter SM kom ett tråkigt samtal från Falun, som gjorde att vi åkte upp igen på helgen för att umgås med familjen. Vi fick även beskedet att bilen var totalpaj och vi behövde köpa en ny motor. Mindre roligt. Så när vi var i Falun passade vi på att köpa oss en ny bil. Eller begagnad, men ny för oss. En SAAB 9,5 vart det. Inte världens snyggaste bil, men den duger tills vi bestämt oss för vilken bil vi vill ha. Kan dock säga att man sover bra i en saab. Det testades i flera timmar på väg hem från Falun! Blinkar

De senaste två veckorna har bestått av skola, skola, skola, träning och jobb. Har åkt som en jojo mellan alla ställen! Arbeten som skulle skrivas, duggor och tentor. Men idag har jag skrivit sista tentan för den här gången. Nu är det bara att hålla tummarna för att jag klarade den! Nu väntar två dagars ledighet. Och imorgon ska jag låta bli att ställa klockan och sova tills jag vaknar av mig själv. Det behövs! Sen blir det jobb hela helgen innan de nya kurserna börjar på måndag!

Träningen går för övrigt ganska bra. Flera superbra pass med mycket energi! Men den här veckan har jag känt mig lite off, men det är väl ganska förståeligt då jag pluggat nästa all vaken tid sen i fredags! Formmässigt känner jag mig som en säl. Jag har aldrig vägt så mycket som jag gör nu! Men förhoppningsvis lägger jag på mig en hel del muskler när jag äter mer! Det tär dock en hel del på psyket och det mentala att gå upp i vikt. Pendlar mellan att  känna mig normal och att det inte spelar någon roll, till att få panik och vilja vara 5 kg lättare nu! Svårt att förklara, men det är påfrestande när man gått på diet att hitta tillbaka till en normal vardag!

DSC_0735_smal_ff09_bfm168_3354-1
Dagens form vs tävlingsform.

Och jag vet, jag ser inte ut som en säl! Men att lägga på sig 10 kg gör att man känner sig så! Nu är väl inte tävlingsform något jag strävar efter att vara i till vardags, men 4-5 kg lättare skulle kännas bättre för psyket! Men det är bara att gilla läget. Jag vet ju att jag kommer hata dieten när det är dags för tävling igen.

Nä, nu ska jag powernappa innan jag ska till gymmet och möta Thess!

1 kommentar:

  1. Och ett grymt bra pass blev det, känner varenda liten del av rumpan idag :D Du vet att jag tycker du är bäst- tävlingsform eller ej!! Men kan helt förstå hur du känner dig! MEN, Du är skitsnygg, grym, stark, motiverad och framförallt motiverande, utan dig hade jag inte varit där jag är- 5,5 veckor ifrån tävling med en beslutsamhet som jag inte visste jag hade, och med ett stöd jag inte trodde fanns :) Stor kram på dig, så kör vi järnet med Cissi´s crossfit imorgon!! (som hon har skvallrat om att vi kommer att hata!! ;) )

    SvaraRadera