Följ mig på Instagram: @helenwil

fredag, april 13, 2007

Back in San Diego

Efter en snabb vistelse hemma med fult upp är vi nu tillbaka i lägenheten i San Diego.
Mycket som ska göras idag! Har skjutsat Tobias till jobbet och försökt hitta en nagel salong. Men det är ju ingen som har öppet klockan halv åtta på morgonen. så det bar av hemmåt istället. Har letat reda på massa skräddare som jag snart ska börja ringa runt till, de öpnar ju inte heller för ens nio... Alla har öppet till sent på kvällarna, men det är ingen som tänker på alla morgonpigga männsikor som bara sitter och väntar på morgnarna!!
Så ser dagen ut, fixa naglar, sy upp klänning, träffa dietist, sola och träna. Och så ska det hinnas med att lagas mat och ätas där emellan. Men det lyckas nog tillslut!!
Veckorna hemma var iaf toppen!!
Efter lite party första helgen var det fiak och shopping som gällde. Träffade Lina och Jens och vi var till Sågmyra och fyndade och sat ner och fikade. Väldigt trevligt. Och så har jag ju tränat varenda dag, och bakat tårta till min stora dag!! Jag har ju blivit ett helt år äldre nu!!
På torsdagen var det tjejkväll hos Issa. Väldigt trevligt att träffas igen. Det var faktiskt väldigt längesen jag såg dem. Elin, Kattis och Maria alltså, kul var det iaf. Synd bara att jag inte följde med ut, skulle ju ner till Arlanda på fredag morgon.
Påsken tillbringades i Årjäng hos svärföräldrarna. Vi kom dit på fredagen efter att jag hade åkt en liten omväg förbi Arlanda på morgonen. Men det var det vär, för där väntade ju världens bästa!!
I Årjäng åt vi påsklunch och fikade med Tobias alla kompisar. Ett väldigt åkande fram och tillbaka för att hinna med alla! Och så klämmde jag in ett antal löpturer emellan. Härligt att få komma ut och springa igen!! Det saknar jag mycket.
På påskafton firades det födelsedag med förfest och utgång i Karlstad. Väldigt roligt på förfesten, och minder roligt på krogen. Dansade en del och det var kul, och black jack bordet vad också kul. Men frammåt stängningsdags var det mycket spill och man fick passa sig för oförskämda kommentarer. Men et var en väldigt trevlig kväll allt som allt.
På måndagen bar det av hem till Falun igen. För att träffa familjen och fira födelsedag. Bakade en chokladmaräng tårta som jag var tvungen att ta en tugga av. Mumsigt var det!! Hoppas att alla andra njöt av den iaf!
Väldigt roliga veckor hemma, känns lite konstigt att vara tillbaka i San Diego igen. Man anpassar sig fort när man kommer hem!!
Nu ska jag fixa allt som ska fixas idag. Ska ju iväg på bal imorgon. Väldigt kul ska det bli!!
Men mer om det och kort lägger jag upp om några dar!!
Ha det toppen där hemma, nu längtara jag tillbaka till er!!
kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar