Följ mig på Instagram: @helenwil

tisdag, april 27, 2010

Stretch på schemat

Som jag skrivit tidigare har jag haft problem med ryggen ett tag nu. Jag har struntat i det och fortsatt som vanligt. Men tillslut gick det ut över träningen och då kände jag att det var dags att ta tag i problemet.
Idag var det dags för mitt andra naprapat besök. Det har blivit bättre, men är långt ifrån bra! Jag är inte lika stel i bröstryggen längre och det gör inte lika ont. Fick några nya stretchövningar. Nu kommer rygg och nacke stretchas en gång om dan och rumpa, höftböjare och framsidalår två gånger. Jag är tydligen kort på framsidan och lite svag i ländryggen (i förhållande till benen). Så mitt bäcken är lite tippat framåt, vilket gör att jag blir trött och får ont i ländryggen i och med att jag får extra mycket svank. Jag har dock vetat om detta, men inte tagit tag i problemet. Nu kommer jag definitivt jobba hårt för att detta ska bli bättre och även försöka hinna med ett rörlighetspass i veckan. Detta för att kunna utnyttja musklernas rörlighet bättre och där med få bättre resultat av min träning. Tråkigt, men en viktig del av träningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar