Följ mig på Instagram: @helenwil

lördag, juni 21, 2014

En lugn midsommar utan träning

Veckan som gått har spenderats med jobb och träning. Har haft känningar i ländryggen, men det har funkat bra att träna så länge jag har tänkt på att aktivera bålen. I fredags pallrade jag och maken oss ner till boxen i arla morgonstund för att avverka ett pass i sällskap av Patricia.
Jag hade sovit dåligt och kroppen kändes stel. Ländryggen gjorde förbaskat ont och jag kunde knappt böja mig framåt. Smärtan brukar släppa när kroppen kommer igång, så jag värmde upp och vi hängde på Patricia i hennes programmering. Push pressar stod på schemat. Men ryggen sa ifrån. Jag kunde press utan problem, men jag kunde knappt frivända upp stången. Med en vikt som var knappa 50% av max. När vi sedan skulle köra dagens WOD sa ryggen upp sig helt. Thrusters och toes to bar funkade. Sen skulle vi box hoppa. Det gick inte. Det högg i ryggen och jag sjönk ihop i en hög. Arg, ledsen och frustrerad tvingades jag avbryta träningen. Kan inte komma ihåg när jag senast gjorde det. Jag brukar kunna tvinga mig igenom mina pass. Men denna gång fick jag se mig besegrad...

Resten av dagen spenderades hemma i soffan. Vi bokade hotell inför sommarens semester. Både jag och maken var trötta, så vi tackade nej till midsommarfirande för att få lite tid för varandra. En kaffe i solen och en promenad runt ön var det vi gjorde. Och så klart åt vi grillat, färskpotatis och jordgubbar! Mycket kvalitetstid tillsammans. Det händer inte ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar