Följ mig på Instagram: @helenwil

söndag, april 15, 2007

Submarine Birthday Ball 2007

ojoj, efter två hektiska dagar var det änligen dags för att gå på bal.
Vi var uppe tidigt och var till gymmet och tränade. Solade lite solarium för at bli fin inför kvällen. Sen var det dags att hämta klänningen och kemtvätten. Efter att en extra fördring blivit inplanerad ringde jag och bokade om tiden hos frisören. Som tur var hade hon fått ett återbud så jag kunde komma på en gång.
Kvällen började med att alla från den svenska besättningen samlade och minglade lite. Sedan fortsatte vi till hotellet och minglade med alla andra ubåtsmän och deras respektive. Väldigt trevligt var det!
Middagen började med nationalsång, både amerikansk och svensk! Sedan hedrade man alla ubåstmän som omkommit genom tiderna. Det var talare och skålar mm.
När middagen väl serverades kändes det inte som en bal längre. Alla var uppe och gick och det var inte många etikett regler som föjldes. Men det var tre rätters middag ocg världes störst tårta.
Efter middagen var det dans till liveband och mingel i baren som gällde. Väldigt trevligt var det!! Och all var jätte fina!!
Liter senare på kvällen ställde de ut tårtan och började servera den vid baren. Vi stod vid ett av borde och pratde när någon kom och ramlade in i tårtan. Han klarade sig ganska bra, men vi fick en kanna med hett vatten och några tårtbitar över oss. Som tur var missade tårtan och hamnade på golvet bredvid oss. Vi klarade oss ganska bra och vart bara blöta. Tur att man inte fick en hel tårta över sig!
Vid tolv var det dags för efterfest i en av sviterna. Väldigt trevligt med dricka, jordgubbar, choklad och diverse snacks. Väldigt trevlig att mingla med amerikanarna också. Det tävlades och skämtades mellen den svenska och den amerikanska besättningen. Vid ett var det dags att fortsätta ner till downtown. Större delen av sällskapet åkte ner till Dublin square. Men jag var trött coh tyckte att det räckte så jag åkte hem och tvättade av mig smink och satte mig framför TVn. Vid två kom Tobias hem och vi kröp trötta ner i sängen.
Allt som allt vaar det en väldigt trevli kväll, men inte så fin som jag hade tänkt mig.
Idag har vi städat lite och tagit sovorgon. Nu ska vi iväg och strohandla mat.
Ha det toppen!
kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar